Erfaringsrapport: Spredning av digital hjemmeoppfølging 2022-2024
Publisert: 27. mai 2025
Innhold
-
Kapittel 1 Sammendrag
-
Kapittel 2 Bakgrunn og oppdrag for spredning av digital hjemmeoppfølging
-
Kapittel 3 Gjennomføring av prosjektet
-
Kapittel 4 Organisering av en bærekraftig tjeneste
-
Kapittel 4.1 Viktige momenter ved organisering av digital hjemmeoppfølging
-
Kapittel 4.2 Tjenesteforløp for digital hjemmeoppfølging
-
Kapittel 4.3 Modell for digital hjemmeoppfølging
-
Kapittel 4.4 Valg av målgrupper i spredning av digital hjemmeoppfølging
-
Kapittel 4.5 Inklusjonskriterier
-
Kapittel 4.6 Individuell oppfølging av pasienter
-
Kapittel 4.7 Kompetanse i oppfølging av pasienter
-
Kapittel 4.8 Utarbeidelse og bruk av egenbehandlingsplan
-
-
Kapittel 5 Erfaring med samhandling om digital hjemmeoppfølging
-
Kapittel 5.1 Samarbeid i helsefellesskapet
-
Kapittel 5.2 Digital hjemmeoppfølging i den kommunale helse og omsorgstjenesten
-
Kapittel 5.3 Fastlegens rolle i digital hjemmeoppfølging
-
Kapittel 5.4 Samarbeid mellom kommuner og sykehus
-
Kapittel 5.5 Involvering av brukere i utvikling av tjenesten
-
Kapittel 5.6 Brukervennlig teknologi og samarbeid med leverandører
-
Kapittel 5.7 Personvern og etiske vurderinger
-
Kapittel 5.8 Helhetlig tjenestemodell sikrer avklaring av roller og ansvar
-
-
Kapittel 6 Måloppnåelse og gevinster av digital hjemmeoppfølging
-
Kapittel 7 Forskningsaktiviteter knyttet til spredningsprosjektet
-
Kapittel 8 Barrierer og utfordringer
-
Kapittel 9 Læringspunkter og anbefalinger ved implementering av digital hjemmeoppfølging
-
Kapittel 10 Videre arbeid med digital hjemmeoppfølging
-
PDF av rapporten
-
Vedlegg