Du benytter en nettleser vi ikke støtter. Se informasjon om nettlesere

Individuell jobbstøtte (IPS) i helse- og omsorgstjenesten

Tilskuddsordningen skal bidra til å videreutvikle IPS i helse- og omsorgstjenesten. Målet er å styrke utbredelse av, samt kunnskap og kompetanse om IPS til målgruppen slik at flere får mulighet til å delta i det ordinære arbeidslivet.


MERK: Før du skal søke eller rapportere i Altinn, må du få delegert Altinnrollen Helse-, sosial- og velferdstjenester. Skal du signere skjemaet kreves rollen Begrenset signeringsrettighet. Du kan få delegert rollene av daglig leder eller styreleder i virksomheten.

Denne tilskuddsordningen erstatter tidligere ordning: Implementering av arbeidsrehabiliteringsmetodene individuell jobbstøtte og jobbmestrende oppfølging

Slik blir prosessen

  • Tilskuddsordningen utlyses:
    16. desember 2022
  • Søknadsfrist:
    01. mars 2023
  • Forventet ferdigbehandling av søknader:
    01. mai 2023
  • Rapporteringsfrist:
    01. april 2024

Regelverk

Se fullstendig regelverk (PDF) | Standardvilkår for tilskudd fra Helsedirektoratet
 

Kontakt

Først publisert: 16.12.2022 Sist faglig oppdatert: 16.12.2022 Se tidligere versjoner