Guide for ivaretakelse av pasienter, brukere, pårørende og medarbeidere ved uønskede hendelser
Publisert: 13. august 2024
Innhold
-
Kapittel 1
Til leseren
-
Kapittel 2
Sammendrag
-
Kapittel 3
Bakgrunn: føringer, utfordringer og faglige begrunnelser
-
Kapittel 4
Del 1 – Ivaretakelse av pasienter, brukere og pårørende
-
Kapittel 4.1 God dialog og forventningsavklaring i forkant
-
Kapittel 4.2 Åpen erkjennelse og beklagelse når det går galt
-
Kapittel 4.3 En oppriktig unnskyldning når hendelsen burde vært unngått
-
Kapittel 4.4 Involvering av pasienter, brukere og pårørende i gjennomgang av hendelser, læring og forbedring
-
Kapittel 4.5 Avventende oppfølging
-
-
Kapittel 5
Del 2 – Ivaretakelse av medarbeidere
-
Kapittel 6
Del 3 – Ledelse og kultur
-
Kapittel 7
Metode og prosess
-
Kapittel 8
PDF av rapporten