Attester/skjemaer for ny og gammel spesialistutdanning - allmennmedisin
Disse attestene/skjemaene trenger du underveis i utdanningen din, og de må være ferdig utfylt når du skal søke om spesialistgodkjenning.
Ny spesialistutdanning
For dokumentasjon på tjeneste brukes:
- Attest for allmennmedisinsk tjeneste (pdf.)
- For eventuell tjeneste i annen spesialitet:
- Ved tjeneste gjennomført før konvertering fra gammel til ny spesialistutdanning brukes standardattest tilhørende den spesialiteten du har tjenestegjort i. Se oversikt over spesialiteter (siden åpnes i ny fane). Bruk én attest per arbeidssted.
- Ved tjeneste gjennomført etter konvertering fra gammel til ny spesialistutdanning brukes skjema for bekreftelse av tjeneste i ny spesialistutdanning (pdf). Bruk én attest per arbeidssted.
Bekreftelse på gjennomført 2-årig veiledningsgruppe skal også legges ved søknaden.
All dokumentasjon brukt som grunnlag til konvertering av læringsmål må vedlegges søknaden.
Gammel ordning:
- Attest for allmennmedisinsk virksomhet (pdf)
- Attest for gjennomførte legevakter (pdf)
- Attest for arbeid i KAD og sykehjem (pdf)
- Attest for praksisbesøk i allmennmedisin (pdf)
- Attest for praktiske ferdigheter i allmennmedisin (pdf)
- Attest for gjennomført institusjonstjeneste. Én attest per arbeidssted. Bruk standardattest tilhørende den spesialiteten du har tjenestegjort i. Se oversikt over spesialiteter (siden åpnes i ny fane)
- Attester for valgfrie aktiviteter (siden åpnes i ny fane)
- Bekreftelse på gjennomført 2-årig veiledningsgruppe skal også vedlegges.
For å unngå de vanligste manglene som kan forsinke behandlingen av søknaden din anbefaler vi deg å gå gjennom listen nedenfor.
- Bruk alltid attestene som ligger på nettsiden til spesialiteten det søkes om. Da vil vi få den informasjonen vi behøver for å se om innholdet i tjenesten oppfyller kravene til spesialiteten.
Merk at det er ulike attester som skal benyttes alt ettersom du søker etter ny spesialistutdanning eller etter gammel ordning. - Gå gjennom tjenesteattestene og sjekk at alle punkter og felt er fylt ut og at de er signert. Sjekk også at prosedyrelisten er komplett og signert.
- Kontroller at alle dokumenter har kommet med (tjenesteattester, kursbevis, prosedyrelister etc.).
- Kontroller at alle sidene i dokumentene har kommet med i skanningen. Da unngår du for eksempel at annenhver side mangler i en attest.
Alle dokumenter skal lastes opp som pdf-filer, enten enkeltvis eller samlet i én fil. Ved sistnevnte går gjennomgangen av dokumentene raskere hvis type dokumenter sorteres. For eksempel at alle tjenesteattester legges etter hverandre, så alle kursbevisene og så prosedyrelisten.