Du benytter en nettleser vi ikke støtter. Se informasjon om nettlesere

Kapittel 1.5Leserveiledning

Rapporten er bygd opp av følgende hovedkapitler:

  • Kapittel 1 gir en introduksjon til evalueringen, gjennom å presentere bakgrunnen for evalueringen og problemstillinger som er undersøkt. Videre beskrives den metodiske tilnærmingen som ligger til grunn for evalueringen, og datakilder som benyttes for å belyse problemstillingene.
  • I kapittel 2 gjør vi kort greie for bakgrunnen for tilskuddsordningen, samt hvilke aktører som har mottatt tilskudd hvert av årene fra tilskuddsordningen ble opprettet.
  • I kapittel 3 beskrives de ulike modellene som er utviklet gjennom prosjektene som har mottatt tilskudd fra tilskuddsordningen.
  • I kapittel 4 beskriver vi hvordan det innenfor de ulike modellene er arbeidet med systematisk ernæringsarbeid og kompetanseheving, og hvorvidt mål for dette arbeidet er nådd.
  • I kapittel 5 går vi nærmere inn på hvorvidt og hvordan klinisk ernæringsfysiolog innenfor de ulike modellene har arbeidet med rådgivning og direkte pasientoppfølging, og i hvilken grad de ulike modellene har lagt til rette for at klinisk ernæringsfysiolog inngår i tverrfaglig samarbeid.
  • I kapittel 6 beskriver vi tilskuddsmottakernes egne erfaringer når det gjelder effekter av prosjektene og modellene som er utviklet, hvilke forutsetninger som må være til stede for å lykkes, samt modellenes overføringsverdi og hvordan det er jobbet med erfaringsdeling i de ulike prosjektene.
  • I kapittel 7 går vi nærmere inn på enkelte sider ved tilskuddsordningens utforming, herunder målgruppe for tilskuddsordningen, og i hvilken grad utformingen av ordningen oppleves som hensiktsmessig.
  • Kapittel 8 er det siste kapittelet i rapporten, der vi gir en samlet vurdering og konklusjon knyttet til tilskuddsordningens måloppnåelse og effekter, og modellenes hensiktsmessighet.

Siste faglige endring: 28. april 2025