Fremgangsmåte

Oppdraget har hatt følgende metodiske fremgangsmåte:

Oppgave:

Beskrivelse:

Litteratursøk

Gjennomført i ulike databaser av bibliotekar

Gjennomgang

av litteratur

Screening av titler og abstract og fulltekstlesning

Interessentanalyse

Gjennomført av intern arbeidsgruppe basert på etablert metodikk*  

Arbeidsmøte i utvidet arbeidsgruppe

Interne innspill

 

Digitalt arbeidsmøte med innspill og diskusjon til utarbeidelse av notat

Innspill i avdelingsmøte i Avdeling Kompetanse og programmøte i Kompetanseløft 2025

Utarbeide innspillsutkast

Utkast utarbeidet av intern arbeidsgruppe med innspill fra utvidet arbeidsgruppe

Innspillsrunde

Skriftlig underlag til høring hos:

  • Abelia
  • Delta
  • Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
  • KS
  • Nasjonalt organ for kvalitet i utdanning
  • NIFU (Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
  • ONS (Organisasjon for norske fagskolestudenter)
  • UHR Helse
  • HØY – interesseorganisasjon for offentlige fagskoler
  • Fagskolerådet

Arbeidsmøte i utvidet arbeidsgruppe

Sammenstille innspill etter høring og utarbeider utkast til endelig notat etter innspill fra:

  • Delta
  • UHR- helse
  • HK-dir
  • Abelia
  • KS
  • Nasjonalt fagråd for fagskoleutdanning i helse- oppvekstfag (NFFHO)

Ferdigstille notat

Intern arbeidsgruppe skriver utkast med innspill og tilbakemeldinger fra utvidet arbeidsgruppe

*for mer informasjon om interessentanalyse, se: https://www.ks.no/fagomrader/innovasjon/innovasjonsledelse/veikart-for-tjenesteinnovasjon/alle-verktoy/forankringsverktoy/ og https://ddc.dk/tools/ecosystem-mapping/

Siste faglige endring: 06. juni 2025