Støttekontakt
Formålet med støttekontakttjenesten er å hjelpe den enkelte til en meningsfull fritid og samvær med andre.
Rapporteringskrav:
- dato for mottatt søknad/henvendelse om behov/behov oppdaget
- dato vedtak/avgjørelse
- timer per uke til individrettede tiltak presisert i vedtak/avgjørelse
- timer per uke til individrettede tiltak – ressurstid (med to eller flere tjenesteytere)
- dato tjeneste start
- dato tjeneste slutt
- evt. avslag
- evt. dato klage mottatt og dato klagesvar fra kommunen
Organisasjonsnummer kan registreres
Vedtak om støttekontakt etter lov om barneverntjenester skal ikke rapporteres til registeret.
Behov for støttekontakt men ingen til å yte tjenesten
Når det kommer en henvendelse/søknad eller behov for støttekontakt oppdages, skal vedtak om støttekontakt fattes og tjenesten innvilges. Hvis ingen kan yte tjenesten skal det allikevel fattes vedtak med dato for mottatt søknad/henvendelse eller behov oppdaget og timer per uke. Når tjenesten iverksettes skrives dato for tjenestestart.
Sist faglig oppdatert: 27. juni 2018 Se tidligere versjoner
Helsedirektoratet (Invalid date). Støttekontakt [nettdokument]. Oslo: Helsedirektoratet (sist faglig oppdatert 27. juni 2018, lest 08. august 2022). Tilgjengelig fra https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/registrering-av-iplos-data-i-kommunen/rapportering-av-tjenester-med-definisjoner-og-rapporteringskrav/stottekontakt