Utvalg
Systeminformasjon
Undersøkelsen skal sendes til tre ulike grupper som mottar ulike versjoner av skjema. Alternativene er ikke synlig for respondentene.
Alternativer
Klinisk personell i helseforetakene – en åpen lenke
Helsepersonell ansatt i kommunene – en åpen lenke
Fastleger – per brev med lenke, brukernavn og passord
Fastleger – en åpen lenke
Fastleger – SMS
Tekst
Helsepersonellundersøkelsen 2024
Velkommen til årets undersøkelse om digitale helsetjenester for helsepersonell.
Takk for at du tar deg tid til å delta!
Veiledning
Undersøkelsen handler om bruk av, holdninger til og tilfredshet med digitale helse- og omsorgstjenester. Vi stiller spørsmål om digitale helsetjenester og digital kommunikasjon i bred forstand. Med digitale helsetjenester eller digital kommunikasjon mener vi kommunikasjon med pasient eller annet helsepersonell med tekst, video eller telefon over internett eller mobilapplikasjoner, og gjennom elektronisk pasientjournal. Vi tenker også på tilgjengeliggjøring av informasjon digitalt, som eksempelvis prøvesvar og pasientens journaldokumenter. Spørsmålene i undersøkelsen besvares basert på din egne erfaring og stilling som helsepersonell. Kun helsepersonell bes besvare undersøkelsen. Dersom du ønsker å gi tilbakemeldinger utover spørsmål og svaralternativ i undersøkelsen, stiller vi helt avslutningsvis et åpent spørsmål hvor slike tilbakemeldinger kan legges inn.
Undersøkelsen skal ikke være omfattende og er beregnet å ta ca. 8 minutter å gjennomføre. Undersøkelsen er sendt ut som en åpen lenke, noe som betyr at du må besvare alle spørsmålene i én omgang. Dersom besvarelsen avbrytes, må du dessverre starte på nytt.
Vi i analyseinstituttet Verian vil understreke at besvarelsene behandles konfidensielt.
Det er Helsedirektoratet som har utarbeidet og er ansvarlig for undersøkelsen.
Spørsmål 1
Spørsmålstekst:
Aller først, hva jobber du som?
Svaralternativer:
Ambulansearbeider eller paramedic
Apotektekniker
Audiograf
Bioingeniør
Ergoterapeut
Fotterapeut
Fysio- eller mauellterapeut
Helsesekretær
Helsefagarbeider (hjelpepleier, omsorgsarbeider)
Jordmor
Kiropraktor
Klinisk ernæringsfysiolog
Lege
Optiker
Ortopediingeniør
Ortoptist
Perfusjonist
Provisorfarmasøyt
Psykolog
Radiograf
Reseptarfarmasøyt
Sosionom
Sykepleier
Tannhelsesekretær
Tannlege
Tannpleier
Tanntekniker
Vernepleier
Annet, noter... ____________
Spørsmål 2
Spørsmålstekst:
Har du direkte (klinisk) kontakt med pasienter i din nåværende stilling?
Svaralternativer:
Ja, jeg har direkte (klinisk) kontakt med pasienter
Nei, men jeg bruker pasientinformasjon i mitt arbeid
Nei, jeg har verken direkte (klinisk) kontakt med pasienter eller benytter pasientinformasjon i mitt arbeid
Ønsker ikke svare
Spørsmål 3
Filterbeskrivelse:
Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt eller bruker pasientinformasjon uten å være i direkte i kontakt med pasienten i arbeidet
Spørsmålstekst:
I hvilken grad benytter du følgende tjenester for kommunikasjon med pasient?
Påstander:
Videosamtaler
Telefon
Skriftlig digital kontakt
Svaralternativer:
Ikke i det hele tatt
I liten grad
I noen grad
I høy grad
Vet ikke/ikke relevant
Spørsmål 4
Spørsmålstekst:
I hvilken grad benytter du følgende tjenester for kommunikasjon med annet helsepersonell knyttet til behandling av pasient?
Påstander:
Videosamtaler
Telefon
Skriftlig digital kontakt
Svaralternativer:
Ikke i det hele tatt
I liten grad
I noen grad
I høy grad
Vet ikke/ikke relevant
Spørsmål 5
Filterbeskrivelse:
Stilles bare til de som oppgir at de i liten, noen eller høy grad har benyttet videosamtaler i kommunikasjon med pasient
Spørsmålstekst:
Sist gang du hadde videokonsultasjon eller oppfølging over video med en pasient, ble pasientens problem løst/avsluttet med denne konsultasjonen?
Svaralternativer:
Nei, det var behov for fysisk oppmøte i etterkant
Nei, det var behov for ny digital oppfølging
Ja, saken ble løst/avsluttet med videokonsultasjon/oppfølging
Vet ikke
Spørsmål 6
Filterbeskrivelse:
Stilles bare til de som oppgir at de i liten, noen eller høy grad har benyttet videosamtaler i kommunikasjon med pasient
Spørsmålstekst:
Hvor fornøyd eller misfornøyd er du med bruk av video for egnede pasientkonsultasjoner?
Svaralternativer:
Svært misfornøyd
Ganske misfornøyd
Verken fornøyd eller misfornøyd
Ganske fornøyd
Svært fornøyd
Vet ikke
Spørsmål 7
Filterbeskrivelse:
Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt
Spørsmålstekst:
Kunne din siste, fysiske pasientkontakt vært erstattet med for eksempel videosamtale, telefon eller skriftlig digital kontakt dersom det hadde vært tilgjengelig?
Informasjonstekst:
Flere svar mulig
Svaralternativer:
Ja, videosamtale
Ja, telefon
Ja, skriftlig digital kontakt
Nei, ingen av delene *Eksklusivt
Vet ikke / ikke relevant *Eksklusivt
Spørsmål 8
Filterbeskrivelse:
Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt
Spørsmålstekst:
Tenk på pasientkontaktene dine det siste året: I hvor stor andel av tilfellene ville du foretrukket:
Informasjonstekst:
Flere svar mulig
Informasjonstekst:
Legg inn prosentandel per kanal. Pass på at dette summerer seg til 100.
Svaralternativer:
Fysisk konsultasjon
Telefonkontakt
Video
Skriftlig digital kontakt
Annet
Vet ikke / ikke relevant
Spørsmål 9
Filterbeskrivelse:
Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt
Spørsmålstekst:
Hvor enig eller uenig er du i følgende påstand? Digital pasientkontakt kan erstatte flere av mine fysiske møter med pasienter.
Svaralternativ:
Helt uenig
Ganske uenig
Verken enig eller uenig
Ganske enig
Helt enig
Vet ikke / ikke relevant
Informasjonstekst
Vi vil nå stille deg noen spørsmål om informasjonssikkerhet.
Spørsmål 10
Spørsmålstekst:
Hvor enig eller uenig er du i følgende påstander: Jeg har tillit til at helseopplysninger i pasientens journal er…
Påstander:
trygge og utilgjengelig for uvedkommende
riktige og sikret mot uriktig endring og sletting.
tilgjengelig for helsepersonell som pasienten mottar hjelp fra
Svaralternativer:
Helt uenig
Ganske uenig
Verken enig eller uenig
Ganske enig
Helt enig
Vet ikke / ikke relevant
Spørsmål 11
Filterbeskrivelse:
Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt eller bruker pasientinformasjon uten å være i direkte i kontakt med pasienten i arbeidet
Spørsmålstekst:
I hvilken grad har du tilgang til nødvendig informasjon fra andre virksomheter om pasienter?
Svaralternativer:
I svært liten grad
I ganske liten grad
I verken stor eller liten grad
I ganske stor grad
I svært stor grad
Vet ikke / ikke relevant
Spørsmål 12
Filterbeskrivelse:
Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt eller bruker pasientinformasjon uten å være i direkte i kontakt med pasienten.
Spørsmålstekst:
I hvilken grad har du tilgang til nødvendig informasjon fra andre virksomheter om pasienter?
Svaralternativer:
I svært liten grad
I ganske liten grad
I verken stor eller liten grad
I ganske stor grad
I svært stor grad
Vet ikke / ikke relevant
Spørsmål 13
Filterbeskrivelse:
Spørsmålet stilles de som oppgir at de i svært liten, ganske liten eller verken liten eller stor grad har tilgang til nødvendig informasjon fra andre virksomheter om pasienter.
Spørsmålstekst:
Hva er de største hindringene for å få tilgang til denne informasjonen?
Informasjonstekst:
Flere svar mulig
Svaralternativer:
Juridiske hindre
Tekniske hindre
Vanskelig å komme i kontakt med riktig person
For tidkrevende
Annet, notér med stikkord *Åpent svar
Vet ikke *Eksklusivt
Informasjonstekst
Vi vil nå stille deg noen spørsmål om tilgangen til informasjon for pasientene.
Spørsmål 14
Spørsmålstekst:
Hvor enig eller uenig er du i følgende påstander
Påstander:
Pasientene blir mer involvert i egen helse når de har enkel tilgang til sine helseopplysninger
Pasientene føler seg tryggere på behandlingen de mottar når de har tilgang til informasjon om behandlingen digitalt
Pasientene har tilgang til de helseopplysningene om seg selv som de har behov for
Svaralternativer:
Helt uenig
Ganske uenig
Verken enig eller uenig
Ganske enig
Helt enig
Vet ikke / ikke relevant
Informasjonstekst
Vi vil nå stille noen spørsmål om ditt elektroniske pasientjournalsystem (EPJ) som du benytter til journalføring i arbeidet ditt. Eksempler på EPJ er Helseplattformen/EPIC, Gerica, Infodoc, Winmed, Visma Profil, CGM Journal og DIPS Arena.
Spørsmål 15
Filterbeskrivelse:
Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt eller bruker pasientinformasjon uten å være i direkte i kontakt med pasienten.
Spørsmålstekst:
Hvor enig eller uenig er du i følgende påstander om ditt elektroniske pasientjournalsystem (EPJ-system)?
Påstander:
Det er lett å finne frem til den pasientinformasjonen jeg trenger
EPJ-systemet på min arbeidsplass bidrar til at pasientarbeidet går effektivt
EPJ-systemet på min arbeidsplass bidrar til at pasientarbeidet blir utført med høy kvalitet
EPJ-systemet møter mine behov i arbeidshverdagen
Svaralternativer:
Helt uenig
Ganske uenig
Verken enig eller uenig
Ganske enig
Helt enig
Vet ikke / ikke relevant
Spørsmål 16
Filterbeskrivelse:
Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt eller bruker pasientinformasjon uten å være i direkte i kontakt med pasienten.
Spørsmålstekst:
Alt i alt, hvor fornøyd eller misfornøyd er du med ditt elektroniske pasientjournalsystem (EPJ-system)?
Svaralternativer:
Svært misfornøyd
Ganske misfornøyd
Verken fornøyd eller misfornøyd
Ganske fornøyd
Svært fornøyd
Vet ikke / ikke relevant
Informasjonstekst
Nå ønsker vi å stille deg noen spørsmål om digitale ferdigheter og opplæringsmuligheter.
Spørsmål 17
Spørsmålstekst:
Hvor enig eller uenig er du i følgende påstander?
Påstander:
Jeg har de ferdighetene som er nødvendige for å bruke digitale verktøy og systemer på min arbeidsplass på en god og effektiv måte.
På min arbeidsplass legges det til rette for bruk av digitale verktøy.
Svaralternativer:
Helt uenig
Ganske uenig
Verken enig eller uenig
Ganske enig
Helt enig
Vet ikke / ikke relevant
Spørsmål 18
Spørsmålstekst:
Har du deltatt på kurs, opplæring eller utdanning gjennom jobben for å øke dine ferdigheter i bruk av digitale verktøy og systemer i løpet av de siste 12 måneder?
Svaralternativer:
Ja
Nei
Jeg husker ikke
Det er ikke relevant for meg
Informasjonstekst
Så noen spørsmål om dine overordnede erfaringer med digital kommunikasjon i helse- og omsorgssektoren.
Spørsmål 19
Filterbeskrivelse:
Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt eller bruker pasientinformasjon uten å være i direkte i kontakt med pasienten.
Spørsmålstekst:
Hvor enig eller uenig er du i følgende påstand: Digitale helsetjenester gjør det lettere for meg å komme i kontakt med pasientene.
Svaralternativer:
Helt uenig
Ganske uenig
Verken enig eller uenig
Ganske enig
Helt enig
Vet ikke / ikke relevant
Spørsmål 20
Spørsmålstekst:
Hvor enig eller uenig er du i følgende påstander
Påstander:
Digitale helsetjenester gjør at pasientene får mulighet til å løse flere oppgaver selv
Det er enkelt for meg å kommunisere direkte elektronisk med annet helsepersonell (både videosamtale, telefon og/eller skriftlig digital kontakt)
Helheten av digital støtte bidrar til en enklere arbeidshverdag
Svaralternativer:
Helt uenig
Ganske uenig
Verken enig eller uenig
Ganske enig
Helt enig
Vet ikke / ikke relevant
Spørsmål 21
Filterbeskrivelse:
Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt eller bruker pasientinformasjon uten å være i kontakt med pasienten
Spørsmålstekst:
Ønsker du tilgang til flere muligheter for digital kommunikasjon i kontakt med pasient enn du har tilgang til i ditt arbeid i dag?
Svaralternativer:
Nei
Ja
Jeg bruker ikke digital kommunikasjon med pasient.
Vet ikke
Spørsmål 22
Filterbeskrivelse:
Spørsmålet stilles til de som oppgir at de ønsker seg tilgang til flere muligheter for digital kommunikasjon med pasient enn de har tilgang til i dag.
Spørsmålstekst:
Hva ønsker du tilgang til?
Informasjonstekst:
Flere svar mulig
Svaralternativer:
Journal / oversikt over pasientinformasjon (også fra andre avdelinger/foretak/kommuner/aktører)
Videoløsninger
Digital kommunikasjon mellom behandler og pasient/pårørende (sikker) (f.eks. app eller chat)
Læring og mestring
Timebestilling/avbestilling/endre/oversikt/innkallinger
Digital tilsyn / oppfølging / monitorering (digital hjemmeoppfølging)
Behandlings- og selvhjelpsverktøy inkludert apper f.eks. til bruk innen psykisk helse
Digital selvrapportering (symptomer, før time/i behandlingsløpet, skjemautfylling, kontroll/oppfølging)
Vet ikke
Annet, notér
Spørsmål 23
Ønsker du tilgang til flere muligheter for digital kommunikasjon med annet helsepersonell og andre om oppfølging og behandling av pasient enn du har tilgang til i ditt arbeid i dag?
Svaralternativer:
Nei
Ja
Jeg bruker ikke digital kommunikasjon med annet helsepersonell eller andre om oppfølging og behandling av pasient.
Vet ikke
Spørsmål 24
Filterbeskrivelse:
Spørsmålet stilles til de som oppgir at de ønsker seg tilgang til flere muligheter for digital kommunikasjon med annet helsepersonell og andre om oppfølging og behandling av pasient enn de har tilgang til i dag.
Spørsmålstekst:
Hva ønsker du tilgang til?
Informasjonstekst:
Flere svar mulig
Svaralternativer:
Dialog med helsepersonell i andre deler av helse- og omsorgstjenesten (meldinger)
Oppslag i pasientjournal i andre virksomheter
Videokonferanse med helsepersonell i andre virksomheter
Deling og oppfølging av pasientens egne registreringer
Felles oversikt over aktuelle og tidligere helseproblemer hos pasienten, inkludert tidligere kontakt med helse- og omsorgstjenesten
Felles oversikt over planlagt helsehjelp i ulike virksomheter for pasienten
Felles oversikt over personer med ansvar for pasienten i ulike deler av helse- og omsorgstjenesten
Sikrere systemer
Vet ikke
Informasjonstekst:
De neste spørsmålene omhandler utvalgte digitale verktøy med mål om å forenkle arbeidshverdagen til helsepersonell.
Spørsmål 25
Spørsmålstekst:
Har du i din arbeidshverdag tilgang til og bruker verktøy hvor du mottar digitalt selvrapportert informasjon fra innbyggere?
Informasjonstekst:
Med dette mener vi løsninger der innbyggere bruker digitale verktøy for å legge inn informasjon som helsepersonell får tilgang til. Dette kan være i forkant av konsultasjoner/innleggelser eller løpende hjemme hos pasienten, f.eks. skjemaløsningen i Helsenorge eller verktøy knyttet til digital hjemmeoppfølging.
Svaralternativer:
Ja, jeg bruker denne typen verktøy regelmessig.
Ja, jeg har tilgang til denne typen verktøy, men bruker det sjelden.
Ja, jeg har tilgang til denne typen verktøy, men bruker det ikke selv.
Jeg har ikke tilgang til denne typen verktøy.
Vet ikke
Spørsmål 26
Filterbeskrivelse:
Spørsmålet stilles til de som oppgir at de benytter verktøy hvor de mottar digitalt selvrapportert informasjon fra innbyggerne regelmessig eller har tilgang, men bruker det sjelden.
Spørsmålstekst:
Hvor enig eller uenig er du i følgende påstand? Bruk av digital selvrapportering fra innbygger bidrar til å gjøre min arbeidshverdag enklere
Svaralternativer:
Helt uenig
Ganske uenig
Verken enig eller uenig
Ganske enig
Helt enig
Vet ikke / ikke relevant
Spørsmål 27
Spørsmålstekst:
Har du i din arbeidshverdag tilgang til og bruker beslutningsstøtteverktøy? Informasjonstekst:
Med dette mener vi digitale verktøy, inkludert kunstig intelligens, som gir råd og anbefalinger om helsehjelpen ut fra helseopplysningene som allerede finnes om pasienten. Verktøyene kan brukes i mange sammenhenger, f.eks. ved tolkning av bilder, valg av behandling og planlegging av videre forløp. Verktøyene kan også brukes til å gi støtte til beslutninger i administrative arbeidsprosesser, som vaktplanlegging og virksomhetsdrift.
Svaralternativer:
Ja, jeg bruker denne typen verktøy regelmessig
Ja, jeg har tilgang til denne typen verktøy, men bruker det sjelden
Ja, jeg har tilgang til denne typen verktøy, men bruker det ikke selv
Jeg har ikke tilgang til denne typen verktøy
Vet ikke / Ikke relevant
Spørsmål 28
Filterbeskrivelse:
Spørsmålet stilles til de som oppgir at de benytter beslutningsverktøy regelmessig eller har tilgang til denne typer verktøy, men benytter det sjelden.
Spørsmålstekst:
Hvor enig eller uenig er du i følgende påstand? Bruk av beslutningsstøtteverktøy bidrar til å gjøre min arbeidshverdag enklere.
Svaralternativer:
Helt uenig
Ganske uenig
Verken enig eller uenig
Ganske enig
Helt enig
Vet ikke / ikke relevant
Spørsmål 29
Spørsmålstekst:
Har du noe du ønsker å utdype rundt de ulike verktøyene (digital selvrapportering og/eller beslutningsstøtte) og dine erfaringer med disse?
Svaralternativer:
Åpent, noter
Jeg ønsker ikke å utdype.
Spørsmål 30
Spørsmålstekst:
Alt i alt, hvor fornøyd eller misfornøyd er du med de digitale helsetjenestene i Norge?
Svaralternativer:
Svært misfornøyd
Ganske misfornøyd
Verken fornøyd eller misfornøyd
Ganske fornøyd
Svært fornøyd
Vet ikke / ikke relevant
Spørsmål 31
Spørsmålstekst:
Hvilke kommende teknologier innen digitalisering tror du vil påvirke og endre helse- og omsorgssektoren på lengre sikt?
Informasjonstekst
Vi tenker her både på hvilke typer teknologi som vil påvirke og hvordan det vil påvirke helse- og omsorgssektoren
Svaralternativer:
Åpen tekstboks
Ingen kommentarer/vet ikke
Informasjonstekst
Avslutningsvis vil vi be deg fylle inn litt bakgrunnsinformasjon om deg selv
Spørsmål 32
Spørsmålstekst:
Hvor jobber du?
Svaralternativer:
Offentlig spesialisthelsetjeneste inkl. avtalespesialister
Fastelegetjenesten
Kommunal helse og omsorgstjeneste
Privat helsetjeneste
Annet, noter
Spørsmål 33
Spørsmålstekst:
Hvor jobber du?
Svaralternativer:
Offentlig spesialisthelsetjeneste inkl. avtalespesialister
Fastelegetjenesten
Kommunal helse og omsorgstjeneste
Privat helsetjeneste
Annet, noter
Spørsmål 34
Filterbeskrivelse:
Spørsmålet stilles til de jobber innen offentlig spesialisthelsetjeneste
Spørsmålstekst:
Hvor i offentlig spesialisthelsetjeneste jobber du?
Informasjonstekst:
Dersom du jobber flere ulike steder, oppgi der du jobber mest.
Svaralternativer:
Sengepost
Poliklinikk
Mottaksavdeling / Akuttmottak
Intensiv / postoperativavdeling
Laboratorium eller bildediagnostisk avdeling
Ambulansetjeneste eller akuttmedisinsk kommunikasjonssentral (AMK)
Avtalespesialistpraksis
Annet innen spesialisthelsetjenesten ikke nevnt over
Annet, notér…
Ønsker ikke svare
Spørsmål 35
Filterbeskrivelse:
Spørsmålet stilles til de jobber innen kommunale helse- og omsorgstjenester
Spørsmålstekst:
Hvilken del av den kommunale helse- og omsorgstjenesten jobber du innenfor?
Informasjonstekst:
Dersom du jobber flere ulike steder, oppgi der du jobber mest.
Svaralternativer:
Sykehjem
Institusjonsbaserte tjenester utenom sykehjem (men inkl. habilitering og rehabilitering)
Hjemmebaserte tjenester inkl. praktisk bistand og BPA
Tjenestetildeling/tjenestekontor
Øyeblikkelig hjelp døgnplasser (ØHD / KAD / KØH)
Helsestasjon inkl. jordmortjeneste, skolehelsetjeneste og helsestasjon for ungdom
Legevakt eller legevaktsentral
Frisklivssentral eller andre kommunale lavterskeltilbud
Andre kommunale helse- og omsorgstjenester ikke nevnt over
Fastlegetjeneste
Privatpraktiserende med avtale
Annet, notér…
Ønsker ikke svare
Spørsmål 36
Filterbeskrivelse:
Spørsmålet stilles til de jobber innen det private helsetilbudet
Spørsmålstekst:
I hvilken del av det private helsetilbudet arbeider du?
Svaralternativer:
Privat sykehus
Privatpraktiserende med eller uten avtale
Annet, notér…
Ønsker ikke svare
Spørsmål 37
Spørsmålstekst:
Jobber du i hovedsak innen somatikk eller psykisk helse og rus?
Svaralternativer:
Somatikk
Psykisk helse og rus
Jeg jobber både innen somatikk og psykisk helse og rus
Annet, notéer
Vet ikke
Spørsmål 38
Spørsmålstekst:
Hva er din alder?
Svaralternativer:
Numerisk, 16 – 99
Spørsmål 39
Spørsmålstekst:
Er du..?
Svaralternativer:
Mann
Kvinne
Annet
Ønsker ikke å oppgi
Spørsmål 40
Spørsmålstekst:
I hvilket fylke har du ditt arbeidssted?
Svaralternativer:
Oslo
Akershus
Innlandet
Buskerud
Østfold
Vestfold
Telemark
Agder
Rogaland
Vestland
Møre og Romsdal
Trøndelag
Nordland
Troms
Finnmark
Ingen av disse
Spørsmål 41
Filterbeskrivelse:
Stilles de som er invitert som ansatt i helseforetak
Spørsmålstekst:
I hvilket helseforetak har du ditt arbeidssted?
Informasjonstekst:
Listen er sortert alfabetisk. Dersom arbeidsplassen din er knyttet til flere helseforetak, merker du av der du hovedsakelig jobber.
Svaralternativer:
Akershus universitetssykehus HF
Finnmarkssykehuset HF
Helgelandssykehuset HF
Helse Bergen HF
Helse Fonna HF
Helse Førde HF
Helse Møre og Romsdal HF
Helse Nord IKT HF
Helse Nord-Trøndelag HF
Helse Stavanger HF
Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF
Hemit HF
Luftambulansetjenesten HF
Nordlandssykehuset HF
Oslo universitetssykehus HF
Pasientreiser HF
Sjukehusapoteka Vest HF
St. Olavs Hospital HF
Sunnaas sykehus HF
Sykehusapotek Nord HF
Sykehusapotekene HF
Sykehusapotekene i Midt-Norge HF
Sykehusbygg HF
Sykehuset i Vestfold HF
Sykehuset Innlandet HF
Sykehuset Telemark HF
Sykehuset Østfold HF
Sykehusinnkjøp HF
Sykehuspartner HF
Sørlandet sykehus HF
Universitetssykehuset Nord-Norge HF
Vestre Viken HF
Spørsmål 42
Filterbeskrivelse:
Stilles de som er invitert som ansatt i kommunehelsetjenesten
Spørsmålstekst:
I hvilken kommune har du ditt arbeidssted?
Informasjonstekst:
Dersom du jobber i flere kommuner, oppgi den kommunen du tilbringer mesteparten av din arbeidstid
Svaralternativer:
Søkbar liste med alle kommuner i Norge
Spørsmål 43
Spørsmålstekst:
Takk for at du tok deg tid til å delta i undersøkelsen! Dine svar gir Helsedirektoratet nyttig informasjon i deres videre arbeid. Har du ellers noen synspunkter eller kommentarer til undersøkelsen?
Informasjonstekst:
Hvis du ikke har noen kommentarer, kan du klikke neste.
Svaralternativer:
Åpent tekstboks