Du benytter en nettleser vi ikke støtter. Se informasjon om nettlesere

Vedlegg 3. Spørreskjema helsepersonell 2024

Helsepersonellundersøkelsen om digitalisering i helse- og omsorgstjenesten 2024

Utvalg

Systeminformasjon

Undersøkelsen skal sendes til tre ulike grupper som mottar ulike versjoner av skjema. Alternativene er ikke synlig for respondentene.

Alternativer

Klinisk personell i helseforetakene – en åpen lenke

Helsepersonell ansatt i kommunene – en åpen lenke

Fastleger – per brev med lenke, brukernavn og passord

Fastleger – en åpen lenke

Fastleger –  SMS

Tekst

Helsepersonellundersøkelsen 2024

Velkommen til årets undersøkelse om digitale helsetjenester for helsepersonell.

Takk for at du tar deg tid til å delta!

Veiledning

Undersøkelsen handler om bruk av, holdninger til og tilfredshet med digitale helse- og omsorgstjenester. Vi stiller spørsmål om digitale helsetjenester og digital kommunikasjon i bred forstand. Med digitale helsetjenester eller digital kommunikasjon mener vi kommunikasjon med pasient eller annet helsepersonell med tekst, video eller telefon over internett eller mobilapplikasjoner, og gjennom elektronisk pasientjournal. Vi tenker også på tilgjengeliggjøring av informasjon digitalt, som eksempelvis prøvesvar og pasientens journaldokumenter. Spørsmålene i undersøkelsen besvares basert på din egne erfaring og stilling som helsepersonell. Kun helsepersonell bes besvare undersøkelsen. Dersom du ønsker å gi tilbakemeldinger utover spørsmål og svaralternativ i undersøkelsen, stiller vi helt avslutningsvis et åpent spørsmål hvor slike tilbakemeldinger kan legges inn.

Undersøkelsen skal ikke være omfattende og er beregnet å ta ca. 8 minutter å gjennomføre. Undersøkelsen er sendt ut som en åpen lenke, noe som betyr at du må besvare alle spørsmålene i én omgang. Dersom besvarelsen avbrytes, må du dessverre starte på nytt.

Vi i analyseinstituttet Verian vil understreke at besvarelsene behandles konfidensielt.

Det er Helsedirektoratet som har utarbeidet og er ansvarlig for undersøkelsen.

Spørsmål 1

Spørsmålstekst:

Aller først, hva jobber du som?

Svaralternativer:

Ambulansearbeider eller paramedic

Apotektekniker

Audiograf

Bioingeniør

Ergoterapeut

Fotterapeut

Fysio- eller mauellterapeut

Helsesekretær

Helsefagarbeider (hjelpepleier, omsorgsarbeider)

Jordmor

Kiropraktor

Klinisk ernæringsfysiolog

Lege

Optiker

Ortopediingeniør

Ortoptist

Perfusjonist

Provisorfarmasøyt

Psykolog

Radiograf

Reseptarfarmasøyt

Sosionom

Sykepleier

Tannhelsesekretær

Tannlege

Tannpleier

Tanntekniker

Vernepleier

Annet, noter... ____________

Spørsmål 2

Spørsmålstekst:

Har du direkte (klinisk) kontakt med pasienter i din nåværende stilling?

Svaralternativer:

Ja, jeg har direkte (klinisk) kontakt med pasienter

Nei, men jeg bruker pasientinformasjon i mitt arbeid

Nei, jeg har verken direkte (klinisk) kontakt med pasienter eller benytter pasientinformasjon i mitt arbeid

Ønsker ikke svare

Spørsmål 3

Filterbeskrivelse:

Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt eller bruker pasientinformasjon uten å være i direkte i kontakt med pasienten i arbeidet

Spørsmålstekst:

I hvilken grad benytter du følgende tjenester for kommunikasjon med pasient?

Påstander:

Videosamtaler

Telefon

Skriftlig digital kontakt

Svaralternativer:

Ikke i det hele tatt

I liten grad

I noen grad

I høy grad

Vet ikke/ikke relevant

Spørsmål 4

Spørsmålstekst:

I hvilken grad benytter du følgende tjenester for kommunikasjon med annet helsepersonell knyttet til behandling av pasient?

Påstander:

Videosamtaler

Telefon

Skriftlig digital kontakt

Svaralternativer:

Ikke i det hele tatt

I liten grad

I noen grad

I høy grad

Vet ikke/ikke relevant

Spørsmål 5

Filterbeskrivelse:

Stilles bare til de som oppgir at de i liten, noen eller høy grad har benyttet videosamtaler i kommunikasjon med pasient

Spørsmålstekst:

Sist gang du hadde videokonsultasjon eller oppfølging over video med en pasient, ble pasientens problem løst/avsluttet med denne konsultasjonen?

Svaralternativer:

Nei, det var behov for fysisk oppmøte i etterkant

Nei, det var behov for ny digital oppfølging

Ja, saken ble løst/avsluttet med videokonsultasjon/oppfølging

Vet ikke

Spørsmål 6

Filterbeskrivelse:

Stilles bare til de som oppgir at de i liten, noen eller høy grad har benyttet videosamtaler i kommunikasjon med pasient

Spørsmålstekst:

Hvor fornøyd eller misfornøyd er du med bruk av video for egnede pasientkonsultasjoner?

Svaralternativer:

Svært misfornøyd

Ganske misfornøyd

Verken fornøyd eller misfornøyd

Ganske fornøyd

Svært fornøyd

Vet ikke

Spørsmål 7

Filterbeskrivelse:

Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt

Spørsmålstekst:

Kunne din siste, fysiske pasientkontakt vært erstattet med for eksempel videosamtale, telefon eller skriftlig digital kontakt dersom det hadde vært tilgjengelig?

Informasjonstekst:

Flere svar mulig

Svaralternativer:

Ja, videosamtale

Ja, telefon

Ja, skriftlig digital kontakt

Nei, ingen av delene *Eksklusivt

Vet ikke / ikke relevant *Eksklusivt

Spørsmål 8

Filterbeskrivelse:

Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt

Spørsmålstekst:

Tenk på pasientkontaktene dine det siste året: I hvor stor andel av tilfellene ville du foretrukket:

Informasjonstekst:

Flere svar mulig

Informasjonstekst:

Legg inn prosentandel per kanal. Pass på at dette summerer seg til 100.

Svaralternativer:

Fysisk konsultasjon

Telefonkontakt

Video

Skriftlig digital kontakt

Annet

Vet ikke / ikke relevant

Spørsmål 9

Filterbeskrivelse:

Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt

Spørsmålstekst:

Hvor enig eller uenig er du i følgende påstand? Digital pasientkontakt kan erstatte flere av mine fysiske møter med pasienter.

Svaralternativ:

Helt uenig

Ganske uenig

Verken enig eller uenig

Ganske enig

Helt enig

Vet ikke / ikke relevant

Informasjonstekst

Vi vil nå stille deg noen spørsmål om informasjonssikkerhet.

Spørsmål 10

Spørsmålstekst:

Hvor enig eller uenig er du i følgende påstander: Jeg har tillit til at helseopplysninger i pasientens journal er…

Påstander:

trygge og utilgjengelig for uvedkommende

riktige og sikret mot uriktig endring og sletting.

tilgjengelig for helsepersonell som pasienten mottar hjelp fra

Svaralternativer:

Helt uenig

Ganske uenig

Verken enig eller uenig

Ganske enig

Helt enig

Vet ikke / ikke relevant

Spørsmål 11

Filterbeskrivelse:

Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt eller bruker pasientinformasjon uten å være i direkte i kontakt med pasienten i arbeidet

Spørsmålstekst:

I hvilken grad har du tilgang til nødvendig informasjon fra andre virksomheter om pasienter?

Svaralternativer:

I svært liten grad

I ganske liten grad

I verken stor eller liten grad

I ganske stor grad

I svært stor grad

Vet ikke / ikke relevant

Spørsmål 12

Filterbeskrivelse:

Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt eller bruker pasientinformasjon uten å være i direkte i kontakt med pasienten.

Spørsmålstekst:

I hvilken grad har du tilgang til nødvendig informasjon fra andre virksomheter om pasienter?

Svaralternativer:

I svært liten grad

I ganske liten grad

I verken stor eller liten grad

I ganske stor grad

I svært stor grad

Vet ikke / ikke relevant

Spørsmål 13

Filterbeskrivelse:

Spørsmålet stilles de som oppgir at de i svært liten, ganske liten eller verken liten eller stor grad har tilgang til nødvendig informasjon fra andre virksomheter om pasienter.

Spørsmålstekst:

Hva er de største hindringene for å få tilgang til denne informasjonen?

Informasjonstekst:

Flere svar mulig

Svaralternativer:

Juridiske hindre

Tekniske hindre

Vanskelig å komme i kontakt med riktig person

For tidkrevende

Annet, notér med stikkord *Åpent svar

Vet ikke *Eksklusivt

Informasjonstekst

Vi vil nå stille deg noen spørsmål om tilgangen til informasjon for pasientene.

Spørsmål 14

Spørsmålstekst:

Hvor enig eller uenig er du i følgende påstander

Påstander:

Pasientene blir mer involvert i egen helse når de har enkel tilgang til sine helseopplysninger

Pasientene føler seg tryggere på behandlingen de mottar når de har tilgang til informasjon om behandlingen digitalt

Pasientene har tilgang til de helseopplysningene om seg selv som de har behov for

Svaralternativer:

Helt uenig

Ganske uenig

Verken enig eller uenig

Ganske enig

Helt enig

Vet ikke / ikke relevant

Informasjonstekst

Vi vil nå stille noen spørsmål om ditt elektroniske pasientjournalsystem (EPJ) som du benytter til journalføring i arbeidet ditt. Eksempler på EPJ er Helseplattformen/EPIC, Gerica, Infodoc, Winmed, Visma Profil, CGM Journal og DIPS Arena.

Spørsmål 15

Filterbeskrivelse:

Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt eller bruker pasientinformasjon uten å være i direkte i kontakt med pasienten.

Spørsmålstekst:

Hvor enig eller uenig er du i følgende påstander om ditt elektroniske pasientjournalsystem (EPJ-system)?

Påstander:

Det er lett å finne frem til den pasientinformasjonen jeg trenger

EPJ-systemet på min arbeidsplass bidrar til at pasientarbeidet går effektivt

EPJ-systemet på min arbeidsplass bidrar til at pasientarbeidet blir utført med høy kvalitet

EPJ-systemet møter mine behov i arbeidshverdagen

Svaralternativer:

Helt uenig

Ganske uenig

Verken enig eller uenig

Ganske enig

Helt enig

Vet ikke / ikke relevant

Spørsmål 16

Filterbeskrivelse:

Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt eller bruker pasientinformasjon uten å være i direkte i kontakt med pasienten.

Spørsmålstekst:

Alt i alt, hvor fornøyd eller misfornøyd er du med ditt elektroniske pasientjournalsystem (EPJ-system)?

Svaralternativer:

Svært misfornøyd

Ganske misfornøyd

Verken fornøyd eller misfornøyd

Ganske fornøyd

Svært fornøyd

Vet ikke / ikke relevant

Informasjonstekst

Nå ønsker vi å stille deg noen spørsmål om digitale ferdigheter og opplæringsmuligheter.

Spørsmål 17

Spørsmålstekst:

Hvor enig eller uenig er du i følgende påstander?

Påstander:

Jeg har de ferdighetene som er nødvendige for å bruke digitale verktøy og systemer på min arbeidsplass på en god og effektiv måte.

På min arbeidsplass legges det til rette for bruk av digitale verktøy.

Svaralternativer:

Helt uenig

Ganske uenig

Verken enig eller uenig

Ganske enig

Helt enig

Vet ikke / ikke relevant

Spørsmål 18

Spørsmålstekst:

Har du deltatt på kurs, opplæring eller utdanning gjennom jobben for å øke dine ferdigheter i bruk av digitale verktøy og systemer i løpet av de siste 12 måneder?

Svaralternativer:

Ja

Nei

Jeg husker ikke

Det er ikke relevant for meg

Informasjonstekst

Så noen spørsmål om dine overordnede erfaringer med digital kommunikasjon i helse- og omsorgssektoren.

Spørsmål 19

Filterbeskrivelse:

Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt eller bruker pasientinformasjon uten å være i direkte i kontakt med pasienten.

Spørsmålstekst:

Hvor enig eller uenig er du i følgende påstand: Digitale helsetjenester gjør det lettere for meg å komme i kontakt med pasientene.

Svaralternativer:

Helt uenig

Ganske uenig

Verken enig eller uenig

Ganske enig

Helt enig

Vet ikke / ikke relevant

Spørsmål 20

Spørsmålstekst:

Hvor enig eller uenig er du i følgende påstander

Påstander:

Digitale helsetjenester gjør at pasientene får mulighet til å løse flere oppgaver selv

Det er enkelt for meg å kommunisere direkte elektronisk med annet helsepersonell (både videosamtale, telefon og/eller skriftlig digital kontakt)

Helheten av digital støtte bidrar til en enklere arbeidshverdag

Svaralternativer:

Helt uenig

Ganske uenig

Verken enig eller uenig

Ganske enig

Helt enig

Vet ikke / ikke relevant

Spørsmål 21

Filterbeskrivelse:

Stilles bare til de som oppgir at de har direkte (klinisk) pasientkontakt eller bruker pasientinformasjon uten å være i kontakt med pasienten

Spørsmålstekst:

Ønsker du tilgang til flere muligheter for digital kommunikasjon i kontakt med pasient enn du har tilgang til i ditt arbeid i dag?

Svaralternativer:

Nei

Ja

Jeg bruker ikke digital kommunikasjon med pasient.

Vet ikke

Spørsmål 22

Filterbeskrivelse:

Spørsmålet stilles til de som oppgir at de ønsker seg tilgang til flere muligheter for digital kommunikasjon med pasient enn de har tilgang til i dag.

Spørsmålstekst:

Hva ønsker du tilgang til?

Informasjonstekst:

Flere svar mulig

Svaralternativer:

Journal / oversikt over pasientinformasjon (også fra andre avdelinger/foretak/kommuner/aktører)

Videoløsninger

Digital kommunikasjon mellom behandler og pasient/pårørende (sikker) (f.eks. app eller chat)

Læring og mestring

Timebestilling/avbestilling/endre/oversikt/innkallinger

Digital tilsyn / oppfølging / monitorering (digital hjemmeoppfølging)

Behandlings- og selvhjelpsverktøy inkludert apper f.eks. til bruk innen psykisk helse

Digital selvrapportering (symptomer, før time/i behandlingsløpet, skjemautfylling, kontroll/oppfølging)

Vet ikke

Annet, notér

Spørsmål 23

Ønsker du tilgang til flere muligheter for digital kommunikasjon med annet helsepersonell og andre om oppfølging og behandling av pasient enn du har tilgang til i ditt arbeid i dag?

Svaralternativer:

Nei

Ja

Jeg bruker ikke digital kommunikasjon med annet helsepersonell eller andre om oppfølging og behandling av pasient.

Vet ikke

Spørsmål 24

Filterbeskrivelse:

Spørsmålet stilles til de som oppgir at de ønsker seg tilgang til flere muligheter for digital kommunikasjon med annet helsepersonell og andre om oppfølging og behandling av pasient enn de har tilgang til i dag.

Spørsmålstekst:

Hva ønsker du tilgang til?

Informasjonstekst:

Flere svar mulig

Svaralternativer:

Dialog med helsepersonell i andre deler av helse- og omsorgstjenesten (meldinger)

Oppslag i pasientjournal i andre virksomheter

Videokonferanse med helsepersonell i andre virksomheter

Deling og oppfølging av pasientens egne registreringer

Felles oversikt over aktuelle og tidligere helseproblemer hos pasienten, inkludert tidligere kontakt med helse- og omsorgstjenesten

Felles oversikt over planlagt helsehjelp i ulike virksomheter for pasienten

Felles oversikt over personer med ansvar for pasienten i ulike deler av helse- og omsorgstjenesten

Sikrere systemer

Vet ikke

Informasjonstekst:

De neste spørsmålene omhandler utvalgte digitale verktøy med mål om å forenkle arbeidshverdagen til helsepersonell. 

Spørsmål 25

Spørsmålstekst:

Har du i din arbeidshverdag tilgang til og bruker verktøy hvor du mottar digitalt selvrapportert informasjon fra innbyggere?

Informasjonstekst:

Med dette mener vi løsninger der innbyggere bruker digitale verktøy for å legge inn informasjon som helsepersonell får tilgang til. Dette kan være i forkant av konsultasjoner/innleggelser eller løpende hjemme hos pasienten, f.eks. skjemaløsningen i Helsenorge eller verktøy knyttet til digital hjemmeoppfølging.

Svaralternativer:

Ja, jeg bruker denne typen verktøy regelmessig.

Ja, jeg har tilgang til denne typen verktøy, men bruker det sjelden.

Ja, jeg har tilgang til denne typen verktøy, men bruker det ikke selv.

Jeg har ikke tilgang til denne typen verktøy.

Vet ikke

Spørsmål 26

Filterbeskrivelse:

Spørsmålet stilles til de som oppgir at de benytter verktøy hvor de mottar digitalt selvrapportert informasjon fra innbyggerne regelmessig eller har tilgang, men bruker det sjelden.

Spørsmålstekst:

Hvor enig eller uenig er du i følgende påstand? Bruk av digital selvrapportering fra innbygger bidrar til å gjøre min arbeidshverdag enklere

Svaralternativer:

Helt uenig

Ganske uenig

Verken enig eller uenig

Ganske enig

Helt enig

Vet ikke / ikke relevant

Spørsmål 27

Spørsmålstekst:

Har du i din arbeidshverdag tilgang til og bruker beslutningsstøtteverktøy? Informasjonstekst:

Med dette mener vi digitale verktøy, inkludert kunstig intelligens, som gir råd og anbefalinger om helsehjelpen ut fra helseopplysningene som allerede finnes om pasienten. Verktøyene kan brukes i mange sammenhenger, f.eks. ved tolkning av bilder, valg av behandling og planlegging av videre forløp. Verktøyene kan også brukes til å gi støtte til beslutninger i administrative arbeidsprosesser, som vaktplanlegging og virksomhetsdrift.

Svaralternativer:

Ja, jeg bruker denne typen verktøy regelmessig

Ja, jeg har tilgang til denne typen verktøy, men bruker det sjelden

Ja, jeg har tilgang til denne typen verktøy, men bruker det ikke selv

Jeg har ikke tilgang til denne typen verktøy

Vet ikke / Ikke relevant

Spørsmål 28

Filterbeskrivelse:

Spørsmålet stilles til de som oppgir at de benytter beslutningsverktøy regelmessig eller har tilgang til denne typer verktøy, men benytter det sjelden.

Spørsmålstekst:

Hvor enig eller uenig er du i følgende påstand? Bruk av beslutningsstøtteverktøy bidrar til å gjøre min arbeidshverdag enklere.

Svaralternativer:

Helt uenig

Ganske uenig

Verken enig eller uenig

Ganske enig

Helt enig

Vet ikke / ikke relevant

Spørsmål 29

Spørsmålstekst:

Har du noe du ønsker å utdype rundt de ulike verktøyene (digital selvrapportering og/eller beslutningsstøtte) og dine erfaringer med disse? 

Svaralternativer:

Åpent, noter

Jeg ønsker ikke å utdype.

Spørsmål 30

Spørsmålstekst:

Alt i alt, hvor fornøyd eller misfornøyd er du med de digitale helsetjenestene i Norge?

Svaralternativer:

Svært misfornøyd

Ganske misfornøyd

Verken fornøyd eller misfornøyd

Ganske fornøyd

Svært fornøyd

Vet ikke / ikke relevant       

Spørsmål 31

Spørsmålstekst:

Hvilke kommende teknologier innen digitalisering tror du vil påvirke og endre helse- og omsorgssektoren på lengre sikt?

Informasjonstekst

Vi tenker her både på hvilke typer teknologi som vil påvirke og hvordan det vil påvirke helse- og omsorgssektoren

Svaralternativer:

Åpen tekstboks

Ingen kommentarer/vet ikke

Informasjonstekst

Avslutningsvis vil vi be deg fylle inn litt bakgrunnsinformasjon om deg selv

Spørsmål 32

Spørsmålstekst:

Hvor jobber du?

Svaralternativer:

Offentlig spesialisthelsetjeneste inkl. avtalespesialister

Fastelegetjenesten

Kommunal helse og omsorgstjeneste

Privat helsetjeneste

Annet, noter

Spørsmål 33

Spørsmålstekst:

Hvor jobber du?

Svaralternativer:

Offentlig spesialisthelsetjeneste inkl. avtalespesialister

Fastelegetjenesten

Kommunal helse og omsorgstjeneste

Privat helsetjeneste

Annet, noter

Spørsmål 34

Filterbeskrivelse:

Spørsmålet stilles til de jobber innen offentlig spesialisthelsetjeneste

Spørsmålstekst:

Hvor i offentlig spesialisthelsetjeneste jobber du?  

Informasjonstekst:

Dersom du jobber flere ulike steder, oppgi der du jobber mest.

Svaralternativer:

Sengepost

Poliklinikk

Mottaksavdeling / Akuttmottak

Intensiv / postoperativavdeling

Laboratorium eller bildediagnostisk avdeling

Ambulansetjeneste eller akuttmedisinsk kommunikasjonssentral (AMK)

Avtalespesialistpraksis

Annet innen spesialisthelsetjenesten ikke nevnt over

Annet, notér…

Ønsker ikke svare

Spørsmål 35

Filterbeskrivelse:

Spørsmålet stilles til de jobber innen kommunale helse- og omsorgstjenester

Spørsmålstekst:

Hvilken del av den kommunale helse- og omsorgstjenesten jobber du innenfor? 

Informasjonstekst:

Dersom du jobber flere ulike steder, oppgi der du jobber mest.

Svaralternativer:

Sykehjem

Institusjonsbaserte tjenester utenom sykehjem (men inkl. habilitering og rehabilitering)

Hjemmebaserte tjenester inkl. praktisk bistand og BPA

Tjenestetildeling/tjenestekontor

Øyeblikkelig hjelp døgnplasser (ØHD / KAD / KØH)

Helsestasjon inkl. jordmortjeneste, skolehelsetjeneste og helsestasjon for ungdom

Legevakt eller legevaktsentral

Frisklivssentral eller andre kommunale lavterskeltilbud

Andre kommunale helse- og omsorgstjenester ikke nevnt over

Fastlegetjeneste

Privatpraktiserende med avtale

Annet, notér…

Ønsker ikke svare

Spørsmål 36

Filterbeskrivelse:

Spørsmålet stilles til de jobber innen det private helsetilbudet

Spørsmålstekst:

I hvilken del av det private helsetilbudet arbeider du?

Svaralternativer:

Privat sykehus

Privatpraktiserende med eller uten avtale

Annet, notér…

Ønsker ikke svare

Spørsmål 37

Spørsmålstekst:

Jobber du i hovedsak innen somatikk eller psykisk helse og rus?

Svaralternativer:

Somatikk

Psykisk helse og rus

Jeg jobber både innen somatikk og psykisk helse og rus

Annet, notéer

Vet ikke

Spørsmål 38

Spørsmålstekst:

Hva er din alder?

Svaralternativer:

Numerisk, 16 – 99

Spørsmål 39

Spørsmålstekst:

Er du..?

Svaralternativer:

Mann

Kvinne

Annet

Ønsker ikke å oppgi

Spørsmål 40

Spørsmålstekst:

I hvilket fylke har du ditt arbeidssted?

Svaralternativer:

Oslo

Akershus

Innlandet

Buskerud

Østfold

Vestfold

Telemark

Agder

Rogaland

Vestland

Møre og Romsdal

Trøndelag

Nordland

Troms

Finnmark

Ingen av disse

Spørsmål 41

Filterbeskrivelse:

Stilles de som er invitert som ansatt i helseforetak

Spørsmålstekst:

I hvilket helseforetak har du ditt arbeidssted?

Informasjonstekst:

Listen er sortert alfabetisk. Dersom arbeidsplassen din er knyttet til flere helseforetak, merker du av der du hovedsakelig jobber.

Svaralternativer:

Akershus universitetssykehus HF

Finnmarkssykehuset HF

Helgelandssykehuset HF

Helse Bergen HF

Helse Fonna HF

Helse Førde HF

Helse Møre og Romsdal HF

Helse Nord IKT HF

Helse Nord-Trøndelag HF

Helse Stavanger HF

Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF

Hemit HF

Luftambulansetjenesten HF

Nordlandssykehuset HF

Oslo universitetssykehus HF

Pasientreiser HF

Sjukehusapoteka Vest HF

St. Olavs Hospital HF

Sunnaas sykehus HF

Sykehusapotek Nord HF

Sykehusapotekene HF

Sykehusapotekene i Midt-Norge HF

Sykehusbygg HF

Sykehuset i Vestfold HF

Sykehuset Innlandet HF

Sykehuset Telemark HF

Sykehuset Østfold HF

Sykehusinnkjøp HF

Sykehuspartner HF

Sørlandet sykehus HF

Universitetssykehuset Nord-Norge HF

Vestre Viken HF

Spørsmål 42

Filterbeskrivelse:

Stilles de som er invitert som ansatt i kommunehelsetjenesten

Spørsmålstekst:

I hvilken kommune har du ditt arbeidssted?

Informasjonstekst:

Dersom du jobber i flere kommuner, oppgi den kommunen du tilbringer mesteparten av din arbeidstid

Svaralternativer:

Søkbar liste med alle kommuner i Norge

Spørsmål 43

Spørsmålstekst:

Takk for at du tok deg tid til å delta i undersøkelsen! Dine svar gir Helsedirektoratet nyttig informasjon i deres videre arbeid. Har du ellers noen synspunkter eller kommentarer til undersøkelsen?

Informasjonstekst:

Hvis du ikke har noen kommentarer, kan du klikke neste.

Svaralternativer:

Åpent tekstboks 

Siste faglige endring: 10. mars 2025