Attester/skjemaer for ny og gammel spesialistutdanning - akutt- og mottaksmedisin
Disse attestene/skjemaene trenger du underveis i utdanningen din, og de må være ferdig utfylt når du skal søke om spesialistgodkjenning.
Attest som skal brukes for utført tjeneste i ny spesialistutdanning:
Det skal brukes ett skjema per virksomhet du har tjenestegjort ved.
Attest for gammel ordning godtas også.
Vi anbefaler at du er nøye når du fyller ut søknaden og legger ved dokumentasjon. Da øker sjansen for at søknaden din blir korrekt, og du unngår unødvendig lang behandlingstid.
Tips til korrekt søknad
- Bruk alltid tjenesteattestene som ligger på nettsiden til spesialiteten din. Da får Helsedirektoratet informasjonen vi trenger for å vurdere om innholdet i tjenesten oppfyller kravene til spesialiteten.
- Merk at du skal bruke forskjellige attester, alt etter om du søker etter ny spesialistutdanning eller gammel ordning.
- Gå gjennom tjenesteattestene og sjekk at alle punkter og felt er fylt ut og signert.
- Søker du etter gammel ordning? Kontroller at prosedyrelisten (hvis den er et krav i spesialiteten) er komplett og signert.
Krav til dokumenter
- Last opp alle dokumenter som PDF-filer, enten enkeltvis eller samlet i én fil.
- Kontroller at alle sidene i dokumentene dine er skannet. Da unngår du for eksempel at annenhver side mangler i en attest.
- Sorter dokumentene. Da sparer saksbehandleren tid. Dette er spesielt viktig hvis du søker etter gammel ordning. Da kan for eksempel tjenesteattestene ligge etter hverandre, deretter alle kursbevisene og så prosedyrelisten.
- Kontroller at du har lagt til alle dokumentene (inkludert kursbevis og ev. prosedyreliste etc. i gammel ordning) før du trykker på send-knappen.