Kliniske læringsmål
Velg tema
- Alt Akademisk kompetanse Annen spesifikk kompetanse – Helsefremmende arbeid og sosialpsykiatri Annen spesifikk kompetanse – Juridisk arbeid Annen spesifikk kompetanse – Kommunikasjon og undervisning Annen spesifikk kompetanse – Ledelse og administrasjon Annen spesifikk kompetanse – Samarbeid Biologisk behandling av psykiske lidelser Diagnostikk Generell klinisk kompetanse innen ulike tjenesteområder Psykoterapeutisk behandling Somatisk differensialdiagnostikk Sosiale behandlingstiltak Spesifikk klinisk kompetanse
Selvstendig kunne vurdere henvisninger i henhold til prioriteringsforskriftene for psykisk helsevern.
Ha kjennskap til organisering og ressurser på kommunalt nivå og hos andre samarbeidspartnere innen psykisk helse-området.
Ha kjennskap til hvordan nasjonale særtrekk og lokale forutsetninger kan gi variasjon i behandlingstilnærminger, både ønsket og uønsket.
Selvstendig kunne lede tverrfaglig og tverrsektorielt samarbeid om enkeltpasienter.
I dette ligger å kunne lede samarbeid med primærhelsetjenesten og spesialisthelsetjenesten.
Selvstendig kunne reflektere og forvalte sin faglighet i overensstemmelse med lovgivning, profesjonsetikk, personlig integritet, rolleforståelse og eget verdigrunnlag.
I dette læringsmålet siktes til at det i spesialiteten i større grad enn i andre spesialiteter presses på grenser og engasjement slik at stødig refleksjon rundt og trygghet på egen integritet og posisjon er av særskilt betydning. Vesentlig for oppnåelse av læringsmålet er ukentlig klinisk veiledning.