Gå til hovedinnhold
Forsiden
Rapporter
Helsedirektoratets årsrapport 2022
Kapittel 3
Årets resultater og aktiviteter
3. 1. Mål 1 – Folkehelsearbeidet er kunnskapsbasert og tverrsektorielt
3. 2. Mål 2 – Befolkningen har gode levevaner og god livskvalitet i trygge og helsefremmende lokalsamfunn
3. 3. Mål 3 – Mindre sosial ulikhet i helse og i bruken av helse- og omsorgstjenester
3. 4. Mål 4 – Pasienter og brukere mottar helse- og omsorgstjenester av god kvalitet i hele landet
3. 5. Mål 5 – Pasienter, brukere og pårørende opplever sammenhengende helse- og omsorgstjenester på tvers av fagområder og forvaltningsnivå
3. 6. Mål 6 – Helse- og omsorgstjenesten tar raskt i bruk virksomme og ressurseffektive verktøy og arbeidsmetoder
3. 7. Mål 7 – Pasienter, brukere og pårørende medvirker og blir involvert av helsepersonell i eget forløp og i utviklingen av tjenestene
3. 8. Mål 8 – Helse- og omsorgstjenesten planlegger helhetlig og langsiktig for en bærekraftig utvikling
3. 9. Mål 9 – Den nasjonale helseberedskapen er robust, samordnet og effektiv ved kriser og katastrofer
3. 10. Mål 10 – Helse- og omsorgstjenesten har tilstrekkelig og kompetent personell
3. 11. Mål 11 – Finansieringsordningene understøtter samhandling og ønsket faglig utvikling, og bidrar til likeverdige og effektive helse- og omsorgstjenester av god kvalitet
3. 12. Mål 12 – Tilgang på relevant og oppdatert styringsinformasjon og analyser bidrar til kunnskapsbaserte helsetjenester og riktigere ressursbruk
3. 13. Mål 13 – Helseaktører og innbyggere får rett ytelse til rett tid
Forrige kapittel
Introduksjon til virksomheten og hovedtall
Neste kapittel
Styring og kontroll i virksomheten
Siste faglige endring: 01. oktober 2024
Skriv ut / lag PDF