Du benytter en nettleser vi ikke støtter. Se informasjon om nettlesere

Pilot for utprøving av triageringsverktøy på fastlegekontoret

Slik blir prosessen

  • Utlysning:
    24. mars 2021
  • Søknadsfrist:
    30. april 2021
  • Forventet ferdig behandling av søknad:
    15. mai 2021
  • Rapporteringsfrist:
    31. desember 2021

MERK: Før du skal søke eller rapportere i Altinn, må du få delegert rollen Helse-, sosial- og velferdstjenester i Altinn. Øverste ledd i organisasjonen skal delegere denne rollen.

Det er beregnet et tilskudd på totalt kr 120 000 pr deltagende fastlege på fastlegekontoret. Tilskuddet er beregnet ut fra en kompensasjon på kr 6 000 pr måned for den enkelte fastlege.

Deltagende fastlegekontor kan søke om tilskudd på kr 48 000 pr deltakende næringsdrivende fastlege for deltakelse i piloten fra 1. mai til 31. desember 2021, dvs. kr 6 000 pr måned. I 2022 vil fastlegekontorene kunne søke nytt tilskudd på kr 72 000 pr deltakende næringsdrivende fastlege for deltakelse fra 1. januar til 31, desember 2022, dvs. kr 6 000 pr måned). Det tas forbehold om Stortingets bevilgning til piloten for 2022.

Er det kommunen som søker, kan kommunen søke om tilskudd til kommunen til drift av legekontoret som deltar i piloten.

Fastlegekontorene og kommunene kan ta kontakt med Helsedirektoratet hvis de ønsker å få demonstrert det valgte triageringsverktøyet på møte i midten av april, før de søker om tilskuddet og deltaking i piloten.  

Før du søker om tilskudd må du gjøre deg godt kjent med tilskuddsregelverket.

Regelverk

Først publisert: 24.03.2021 Sist faglig oppdatert: 24.03.2021