Denne veiviseren vil ut fra hvilke valg du gjør underveis lede deg til riktig søknad og informasjon du behøver når du skal søke.
For å unngå de vanligste manglene som kan forsinke behandlingen av søknaden din anbefaler vi deg å gå gjennom listen nedenfor.
- Bruk alltid attestene som ligger på nettsiden til spesialiteten det søkes om. Da vil vi få den informasjonen vi behøver for å se om innholdet i tjenesten oppfyller kravene til spesialiteten.
- Gå gjennom tjenesteattestene og sjekk at alle punkter og felt er fylt ut og at de er signert. Sjekk også at prosedyrelisten er komplett og signert.
- Kontroller at alle dokumenter har kommet med (tjenesteattester, kursbevis, prosedyrelister etc.).
- Kontroller at alle sidene i dokumentene har kommet med i skanningen. Da unngår du for eksempel at annenhver side mangler i en attest.
Alle dokumenter skal lastes opp som pdf-filer, enten enkeltvis eller samlet i én fil. Ved sistnevnte går gjennomgangen av dokumentene raskere hvis type dokumenter sorteres. For eksempel at alle tjenesteattester legges etter hverandre, så alle kursbevisene og så prosedyrelisten.