Kliniske læringsmål
Velg tema
- Alt Abdominalradiologi - Ferdigheter Abdominalradiologi - Teori Barneradiologi - Ferdigheter Barneradiologi - Teori Generell kompetanse og holdninger radiologi Hjerte og kar-radiologi - Ferdigheter Hjerte og kar-radiologi - Teori Mammaradiologi - Ferdigheter Modalitetslære radiologi inkludert strålehygiene og strålevern - Ferdigheter Modalitetslære radiologi inkludert strålehygiene og strålevern - Teori Mammaradiologi - Teori Muskelskjelett-radiologi - Ferdigheter Muskelskjelett-radiologi - Teori Nevroradiologi - Ferdigheter Nevroradiologi - Teori Onkologisk radiologi - Teori Onkologisk radiologi - Ferdigheter Thoraxradiologi - Ferdigheter Thoraxradiologi - Teori Traumeradiologi – Ferdigheter Traume-/akuttradiologi – Abdominal radiologi – Teori Traume-/akuttradiologi – Barneradiologi – Teori Traume-/akuttradiologi – Generell traumeradiologi – Teori Traume-/akuttradiologi – Muskel-skjelett radiologi – Teori Traume-/akuttradiologi – Nevroradiologi, øye- og ØNH radiologi – Teori Traume-/akuttradiologi – Thorax/Kar radiologi – Teori Traume-/akuttradiologi – Uroradiologi – Teori Urogenital radiologi - Ferdigheter Urogenital radiologi - Teori Øre-nese-hals og øye - Ferdigheter Øre-nese-hals og øye - Teori
3a. Under supervisjon kunne kommunisere radiologiske funn muntlig og skriftlig til kliniker med vekt på systematikk og hensyntaken til klinisk problemstilling, men samtidig ha i mente pasientenes innsynsrett i sin journal.
3b. Selvstendig kunne kommunisere radiologiske funn muntlig og skriftlig til kliniker med vekt på systematikk og hensyntaken til klinisk problemstilling, men samtidig ha i mente pasientenes innsynsrett i sin journal.
3a. Under supervisjon kunne gi anbefalinger om ytterligere bildediagnostiske undersøkelser avhengig av klinikk og tidligere funn.
3b. Selvstendig kunne gi anbefalinger om ytterligere bildediagnostiske undersøkelser avhengig av klinikk og tidligere funn.
3a. Under supervisjon kunne gi anbefalinger om radiologiske intervensjonsprosedyrer avhengig av klinikk og radiologiske funn.
3b. Selvstendig kunne gi anbefalinger om radiologiske intervensjonsprosedyrer avhengig av klinikk og radiologiske funn.
3a. Selvstendig kunne gi pasienten trygghet i undersøkelsessituasjonen og kommunisere eventuelle funn der det er naturlig i pasientnære diagnostiske situasjoner.
Eksempelvis ultralyd og intervensjon.
3a. Selvstendig kunne erkjenne sine faglige begrensninger og erkjenne når det er hensiktsmessig å søke hjelp fra en mer erfaren kollega.
3a. Selvstendig kunne rettferdiggjøre en bildediagnostisk undersøkelse avhengig av spørsmålstillingen og informasjon i henvisningen.
3a. Selvstendig kunne velge riktig modalitet og protokoll i henhold til spørsmålsstillingen.