Du benytter en nettleser vi ikke støtter. Se informasjon om nettlesere

Digital hjemmeoppfølging av kronisk syke

Tilskuddsordningen skal bidra til at kommuner, herunder fastleger, i samarbeid med helseforetak, tar i bruk digital hjemmeoppfølging for å sikre et godt tjenestetilbud for kronisk syke og bedre ressursutnyttelse på tvers av tjenestenivåer og sektorer.

Slik blir prosessen

  • Webinar om regelverk m.m.:
    27. april 2022
  • Søknadsfrist:
    03. juni 2022
  • Forventet ferdigbehandling av søknader:
    01. juli 2022
  • Rapporteringsfrist 2022:
    01. februar 2023

MERK: Før du skal søke eller rapportere i Altinn, må du få delegert Altinnrollen Helse-, sosial- og velferdstjenester. Skal du signere skjemaet kreves rollen Begrenset signeringsrettighet. Du kan få delegert rollene av daglig leder eller styreleder i virksomheten.

Webinar 27.04.2022

Det ble gjort opptak av webinar med gjennomgang av krav og forventninger til de som vil søke tilskudd, lenke til opptaket

Presentasjon fra webinaret og spørsmål med svar ligger her:

Presentasjon (PDF)

Spørsmål og svar (PDF)

Avklaring av deltakelse

Vi ønsker å få avklaring på hvem som blir deltakere i spredningsprosjektet før sommerferien. Vi ber derfor søkere sette av tid til et kort intervju, der representanter for samarbeidspartene må delta. Det er avsatt tid 16.06., 17.06. 20.06. og 21.06., og beregnet 30 minutter pr intervju.

Regelverk

Se fullstendig regelverk (PDF)

Kontakt

Siw.helene.myhrer@helsedir.no

Først publisert: 12.01.2021 Sist faglig oppdatert: 04.05.2022 Se tidligere versjoner