Søknaden består av Altinn-skjema med et integrert budsjett for søknaden. Søknadsskjemaet skal inneholde følgende informasjon:
- Navn på kandidaten(e)
- Fagområde(r)
- Antall måneder det søkes tilskudd for (innenfor angitt søknadsår)
- Lønn per måned
- Sosiale kostnader per måned
Finansiering fra annen offentlig arbeidsgiver skal fortrinnsvis dokumenteres i søknaden, alternativt legges ved rapportering for mottatte tilskuddsmidler.
Ordningsspesifikt vedlegg: Lønnstak ved tilskudd (PDF)
For kandidater som har startet opp i utdanningen før 2022 kan lønnstak "tannlege" benyttes. For kandidater som starter opp utdanning i 2022 eller senere skal lønnstak "spesialistkandidat" (stillingskode 1476) benyttes.
Alle søknader på samme tilskuddsordning behandles samlet. Når søknadene er ferdig behandlet sender vi et vedtaksbrev.
Hvis dere skal søke om ytterligere tilskudd på samme ordning for påfølgende tilskuddsår, skal ubrukte midler fra fjoråret inngå i søknaden. Marker i feltet «Videreføring av tiltak som har fått tilskudd av Helsedirektoratet» (side 2 i søknadsskjemaet). Henvis til saksnummer og oppgi ubrukte midler fra året før i budsjettet (side 4 i søknadsskjemaet). Det totale søknadsbeløpet skal inkludere både ubrukt tilskudd og ønske om nytt tilskudd.