1. Om faktaarket

Tema for faktaarket

Dette faktaarket omhandler hjemmekontor og annet fjernarbeid og hvordan virksomheten skal og bør implementere organisatoriske og tekniske sikkerhetstiltak ved bruk av hjemmekontor og ved annet fjernarbeid. I tillegg gis det anbefalinger til krav og vilkår som virksomheten bør stille til brukerne som arbeider utenfor virksomhetens lokaler.

Dette faktaarket er spesielt relevant for

Målgruppen for faktaarket er IKT-ansvarlige, sikkerhetsleder og IT-driftspersonell i virksomheten som er ansvarlig for å tilrettelegge for sikkerhet på hjemmekontor eller utarbeide administrative prosedyrer for brukerne av hjemmekontor.

Krav i Normen

Faktaarket gjelder følgende kapitler i Normen 6.0

Relevante lov- og forskriftsbestemmelser, standarder og andre rammeverk

Følgende lov- og forskriftsbestemmelser, standarder og andre rammeverk er spesielt relevante for faktaarket:


Normen

Faktaark til Normen er godkjent og forvaltes av styringsgruppen for Norm for informasjonssikkerhet og personvern i helse- og omsorgssektoren.

Siste faglige endring: 11. juni 2021