Kliniske læringsmål
Velg tema
- Alt Bevegelsesapparatet Bildediagnostikk og supplerende undersøkelser Ernæring, elektrolytter og benhelse Fysisk aktivitet Hjerte, lunge og sirkulasjon Hud Læringsmål i andre kliniske spesialiteter Metoder for utredning og rehabilitering av andre pasientgrupper Metoder for utredning og rehabilitering ved ulike problemstillinger Nervesystemet Psykologiske, psykiatriske og sosiale faktorers betydning for sykdoms- og rehabiliteringsforløp Rehabiliteringsledelse Rehabilitering i intensivfasen Rehabilitering ved ervervet hjerneskade Rehabilitering ved multitraume Rehabilitering ved ryggmargsskade Smerte
Selvstendig kunne kartlegge og vurdere betydningen av psykologiske og sosiale faktorer, motivasjon og mestringsstrategier for sykdoms- og rehabiliteringsforløp, både klinisk og ved bruk av standardiserte skjemaer.
Ha kunnskap om diagnostikk og vanlige behandlingsmodeller ved psykoser, depresjon, angst og søvnforstyrrelser, samt selvstendig kunne vurdere indikasjon for henvisning til psykisk helsevern.
Selvstendig kunne avdekke medikament- og rusmisbruk og ha kjennskap til validerte kartleggingsverktøy og behandlingsprinsipper.
Selvstendig kunne håndtering av livskriser og sorgreaksjoner.