Kliniske læringsmål
Velg tema
- Alt Bevegelsesapparatet Bildediagnostikk og supplerende undersøkelser Ernæring, elektrolytter og benhelse Fysisk aktivitet Hjerte, lunge og sirkulasjon Hud Læringsmål i andre kliniske spesialiteter Metoder for utredning og rehabilitering av andre pasientgrupper Metoder for utredning og rehabilitering ved ulike problemstillinger Nervesystemet Psykologiske, psykiatriske og sosiale faktorers betydning for sykdoms- og rehabiliteringsforløp Rehabiliteringsledelse Rehabilitering i intensivfasen Rehabilitering ved ervervet hjerneskade Rehabilitering ved multitraume Rehabilitering ved ryggmargsskade Smerte
Selvstendig kunne utarbeide utrednings-, behandlings- og oppfølgingsplan for pasienter i en eller to av følgende spesialiteter:
- indremedisinske spesialiteter
- revmatologi
- ortopedi
- nevrologi
- nevrokirurgi
- psykiatri
- onkologi
Læringsmålet kan oppnås ved tjeneste innen relevant spesialitet i 12 mnd eller evt. to spesialiteter i 6+ 6 mnd.
Selvstendig kunne ta kliniske avgjørelser og prioriteringer på dag og vaktarbeid innen annet relevant fagfelt, samt samarbeide med kollegaer i andre spesialiteter om aktuelle kliniske problemstillinger.
Læringsmålet kan oppnås ved tjeneste innen annen relevant spesialitet:
- indremedisinske spesialiteter
- revmatologi
- ortopedi
- nevrologi
- nevrokirurgi
- psykiatri
- onkologi
- rus- og avhengighetsmedisin
- allmennmedisin
Selvstendig kunne utarbeide utrednings-, behandlings- og oppfølgingsplan for pasienter i en eller to av følgende spesialiteter:
- indremedisinske spesialiteter
- revmatologi
- ortopedi
- nevrologi
- nevrokirurgi
- psykiatri
- onkologi
- rus- og avhengighetsmedisin
- allmennmedisin
Læringsmålet kan oppnås ved tjeneste innen relevant spesialitet i 12 mnd eller evt. to spesialiteter i 6+6 mnd.